Tuesday, March 15, 2011

BerHati-HatI DenGaN EmaiL FeDeX YanG TeRKanDunG ViRuS TrOjeN




Fedex adalah sebuah syarikat courier iaitu syarikat yang menyediakan perkhidmatan penghantaran barang secara express dan selamat. Untuk pengetahuan anda saya telah mendapat satu email daripada fedex dan email ini mengandungi file yang mengarahkan kita untuk memuat turun file tersebut, anda dinasihati agar tidak tertipu dengan email-email tersebut. Bila saya klik file tersebut setelah memuat turun, anti virus saya segera bertindak balas dan serta merta memadam file tersebut, setelah saya buat siasatan ternya ianya adalah virus trojen jenis remote control yang dibuat bagi mengawal komputer mangsanya dan mencuri data-data penting dan password-password penting bagi tujuan penyalahgunaan. anda di nasihati berhati-hati apabila mendapat email yang tidak dikenali terutama email-email spam. Saya bersyukur dapat antivirus jenis internat security yang diberikan secara percuma oleh trendmicro khusus untuk negara china tetapi saya telah mengubah sedikit bahasanya supaya boleh difahami.Anti virus ini mempunya fungsi yang sangat bagus dan sesuai bagi mereka yang kerapa kali membuat pembayaran atau urus niaga secara online,



0 comments:

Post a Comment

tinggal komen anda

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Grants For Single Moms